lauantai 27. huhtikuuta 2013

Kun helposta tulee vaikeaa - liitymän vaihto

Kaikki minut tuntevat tietävät, että jos joku asia minut saa ärsyyntymään, niin se on huono asiakaspalvelu. Minä nyt vaan satun olemaan sen verran pihi, että jos minä rahani jollekin annan niin minä toden tosiaan haluan myös jotain vastineeksi. Tällä kertaa puhelinnumeron siirtäminen omiin nimiini on osoittanut niin mission impossibleksi, että päätin pyhittää sille ihan oman blogitekstin.

Pari viime vuotta olen käyttänyt pääasiallisena puhelinnumeronani työnumeroani. Näin ollen halusin säilyttää numeron itselläni. Liittymä oli Elisalta, eli numero täytyi siirtää Saunalahdelle, joka kuuluu samaan firmaan. Minulla oli kolme vaatimusta: 1) Liittymässä tulisi olla mahdollisimman pieni kuukausimaksu ja laskutus käytön mukaan. 2) Liittymän tulisi olla voimassa jo ennen lähtöä, ettei minun tarvitse Ecuadorissa huolehtia liittymänsiirrosta. 3) Ei missään nimessä mitään puhepakettia, sillä en kuitenkaan sitä voi ulkomailla käyttää. Yksinkertaista, eikö vain? 

Sain Elisalta ohjeeksi viedä Elisashopitiin Saunalahdelle suunnatun valtakirjan. Näin tein. Kului viikko, liittymän siirto epäonnistui ja sain Saunalahdelta uuden ohjeen viedä Elisashopitiin Elisalle suunnatun valtakirjan. Näin tein. Siirrossa piti kestää viikko. Huolimatta ehdostani numero 3, minulle onnistuttiin myymään puhepaketti, jotta voisin vielä käyttää nettiä kännykällä lähtööni saakka. Kuulemma liittymätyypin voi sitten vaihtaa erittäin helposti netissä juuri ennen lähtöä. 

Kun liittymän vaihtopäivä vihdoin koitti, sain tekstiviestin. Liittymä vaihtuisikin vasta viikkoa myöhemmin, jolloin voimaan tulisi myös puhepaketti. Tällöin olisin jo ulkomailla, toisin sanoen maksaisin puhepaketista jota en voi käyttää. Kaikki ehtoni 1-3 siis epäonnistuivat. Yritin vaihtaa liittymätyypiä netin kautta, senhän piti olla helppoa, tuloksena virheilmoitus. Soitin puhelinpalveluun, jossa minua kehotettiin soittamaan seuraavana päivänä eli lauantaina, jolloin asia saataisiin hoidettua. Soitin lauantaina, jolloin minulle kerrottiin, että kyseistä asiaa hoitavat eivät ole töissä viikonloppuna, eli palataan asiaan maanantaina. 

Tällaista asiakaspalvelua siis Elisalla / Saunalahdella. Kilpailu on kovaa ja rahaa täytyy tehdä, ei operaattoreita kiinnosta kuinka käy pienelle Anna-Leenalle, joka haluaisi vain pitää hieman yhteyttä kotimaahansa toimivan liittymän avulla. Pääasia että saatiin myytyä turha puhepaketti. 

English: Sorry I forgot the English summary so am adding it now. Keeping my old work phone number has proved to be a very challenging task. Somehow it just takes time for the two operators, Elisa and Saunalahti, even though they're supposed to be the same company, to get things working. The phone subscription was supposed to start last Friday, but again it was postponed. Let's see if I have a working connection before I leave. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti